Lidija Vujicic, Oliver Holz, Matjaz Duh, Melissa Michielsen (Eds.)

Contributions to the Development of the Contemporary Paradigm of the Institutional Childhood

An Educational perspective
Reihe: Erziehungswissenschaft
Contributions to the Development of the Contemporary Paradigm of the Institutional Childhood
39,90 € *

inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten

Auch als Sofortdownload verfügbar

Varianten:

  • 978-3-643-90912-1
  • 83
  • 2017
  • 410
  • broschiert
  • 39,90
Enhancing the quality of children's lives remains a national and international priority.... mehr
Klappentext
Enhancing the quality of children's lives remains a national and international priority. Improving early childhood education was, is and continues to be an important subject in institutions of higher education. This publication presents 32 diverse contributions. Nevertheless, the contributions share a common base: They are all linked to the development of the contemporary paradigm of institutional childhood.
Die Verbesserung der Lebensqualität von Kindern und Jugendlichen ist auch 2017 ein nationales und internationales Anliegen. Die frühkindliche Bildung und Erziehung war, ist und bleibt ein wichtiges Thema an Bildungseinrichtungen im Hochschul- und Universitätswesen. Diese Publikation beinhaltet 32 Beiträge, die bei aller Vielfalt eines gemeinsam haben: Alle nehmen Bezug auf die Entwicklung des gegenwärtigen Paradigmas der institutionellen Kindheit.

Lidija VUJIČIĆ, Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia.
Oliver HOLZ, Faculty of Economics and Business, University of Leuven, Belgium.
Matjaž DUH, Faculty of Education, University of Maribor, Slovenia.
Melissa MICHIELSEN, Faculty of Economics and Business, University of Leuven, Belgium.
Zuletzt angesehen